Titi Aur: Școlile de șoferi, sursa accidentelor rutiere

„Autoritățile ne conduc pe drumul greșit! Suntem într-un război permanent! În România, mor 4-5 persoane, in fiecare zi si NU FACEM NIMIC! Trebuie acționat URGENT printr-un plan adevărat, în mod special în zona educației rutiere, dar nu numai, pentru a opri RĂZBOIUL ROMÂNILOR CONTRA ROMÂNILOR, care are loc pe șoselele patriei” – avertizează Titi Aur în scrisoarea deschisă adresată Guvernului României, „prin care doresc să trag un semnal de alarmă asupra lipsei de implicare în găsirea unei soluții pentru reducerea numărului de accidente rutiere din România”.

A scăzut calitatea pregătirii, pentru că înainte de ’90, pentru obținerea unui permis de conducător auto se făceau:

– Examen psihologic cu testarea reflexelor și abilităților cu: strungulețul, simulatorul de testare coordonare mâini/picioare etc. – NU SE MAI FACE!

– Poligon și examen în poligon – NU SE MAI FACE!

– Conducere și examen pe timp de noapte – NU SE MAI FACE!

– Prezența la orele de teorie la școlile de șoferi este în medie cu 50% mai mică, comparativ cu cea din anii ’80”, a criticat Titi Aur, într-o scrisoare deschisă adresată premierului Marcel Ciolacu și ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Sunt Titi Aur și mi-am petrecut toată viața de până acum în domeniul conducerii autovehiculelor: de plăcere, de nevoie, pentru performanță – multe curse automobilistice și multe titluri câștigate, iar în ultima parte a activității sportive, dar și după ce am încheiat-o, am fost și sunt implicat în creșterea siguranței rutiere, în mod special în pregătirea conducătorilor de autovehicule și motociclete pentru a conduce în siguranță pe drumurile publice. (…) Din 2013 am declanșat un amplu proiect de studiere și cercetare a metodelor prin care se poate îmbunătăți siguranța conducătorilor de autovehicule și motociclete”, a declarat multiplul campion de raliuri.

Clasamentul adevărului

”În perioada 2004-2019 am avut, în medie, aproximativ 8.000 de accidente grave pe an. În 2020, numărul acestora a scăzut natural, pentru că am circulat mai puțin (pandemia COVID). Iar în 2021, conform noilor criterii de raportare, numărul de accidente grave a scăzut BRUSC, la aproximativ 4.000 pe an. Eu sunt de acord cu alinierea la criteriile europene, dar asta nu ar trebui să însemne o lipsă totală de acțiune a autorităților, pe motiv că… «au scăzut accidentele grave cu 40%».

Analiza corectă și realistă ar trebui să se facă raportând numărul de morți, răniți grav, respectiv răniți ușor, la numărul de kilometri parcurși. Conform acestui criteriu, situația europeană este următoarea: țările nordice au 22-25 de morți la 10 miliarde de kilometri parcurși, media europeană este de 70 de morți, penultima țară, Bulgaria, are 180 de morți, iar România are peste 300 de morți la 10 miliarde de kilometri parcurși”, a precizat Titi Aur.

Link-ul către scrisoarea integrală: https://academiatitiaur.ro/scrisoare-deschisa/

Ștefan Jianu

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *