România digitală, deocamdată o utopie?

În ciuda promisiunilor și a eforturilor depuse, România digitală rămâne un vis pentru mulți cetățeni. Procesul birocratic îi ține încă pe oameni captivi în labirintul documentelor oficiale, iar soluțiile digitale oferite de stat par să complice lucrurile și mai mult, relatează euronews.

Deși nu au scăpat de cozile interminabile la ghișee, cetățenii se confruntă acum cu o nouă provocare: navigarea prin diverse platforme digitale, care adesea nu funcționează corespunzător sau sunt dificil de accesat.

Pentru a accesa aceste servicii digitale, cetățenii trebuie să aibă un telefon inteligent și să parcurgă un proces de înregistrare care implică chiar și filmarea unei scurte secvențe video și citirea unei fraze specifice. Apoi, aceștia trebuie să aștepte până la 24 de ore lucrătoare pentru a putea utiliza serviciul respectiv.

Procesul de autentificare pe aceste platforme poate fi complex și confuz pentru utilizatori, unele oferind până la cinci variante diferite de autentificare și doar un număr limitat de platforme publice au integrat serviciul ROeID, care ar trebui să fie identitatea digitală unică a cetățenilor în fața statului.

În timp ce oficialii vin mereu cu soluția unei noi platforme, experiența trecutului arată că acestea nu sunt întotdeauna răspunsul la problemele existente. Punctul de Contact Unic Electronic, apărut în 2016, este doar un exemplu alt exemplu negativ.

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan Gruia, a fost cel care a venit cu o nouă soluție ambițioasă sub forma unui „wallet” digital, care să conțină documente precum permisul de conducere sau pașaportul, și să ofere notificări pentru expirarea acestora. Cu toate acestea, realizarea acestui proiect este încă departe, termenul prevăzut fiind septembrie 2025.

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *