Guvernul german amenință că va continua să blocheze legislația ecologică a UE, dacă Comisia Europeană nu găsește o modalitate de a permite vânzarea după anul 2035 a mașinilor cu motoare cu combustie care funcționează cu carburanți sintetici.
Într-o scrisoare trimisă Comisiei joi, consultată de POLITICO, Ministerul german al Transporturilor a respins în mod oficial cea mai recentă încercare a Comisiei de a ajunge la un compromis în bătălia privind viitorul mașinilor și camionetelor cu motoare cu combustie, adâncind o dispută care a umbrit summit-ul liderilor UE, în desfășurare la Bruxelles.
Ministerul, condus de Volker Wissing, membru al Partidului Liberal Liber-Democrat, dorește ca fie președintele Comisiei, Ursula von der Leyen, fie șeful Comisiei pentru afaceri ecologice, Frans Timmermans, să semneze un proiect de declarație, redactat de către oficialii din domeniul transporturilor de la Berlin, care garantează că Bruxelles-ul va asigura un viitor pentru combustibilii sintetici înainte de toamnă.
Proiectul de declarație ar angaja executivul UE să lucreze „fără întârziere” la elaborarea unui „regulament privind clima, neutru din punct de vedere tehnologic”, care să răspundă preocupărilor Germaniei, care consideră că legislația planificată în materie de standarde de CO2 distruge efectiv motorul cu combustie.
După cum a relatat POLITICO la începutul acestei săptămâni, executivul UE a declarat că nu va redeschide proiectul de legislație care prevede ca toate mașinile și camionetele vândute după 2035 să fie lipsite de emisii de CO2, convenit de Parlamentul European și de țările UE anul trecut, pentru a face loc așa-numiților e-combustibili sintetici, așa cum a cerut Berlinul.