UE: Un nou proiect pentru stimularea infrastructurii de combustibil alternativ

Ca urmare a acordului politic provizoriu între Consiliul și Parlamentul European, în următorii ani vor fi construite mai multe stații de încărcare și alimentare cu combustibil alternativ în Europa, permițând sectorului transporturilor să își reducă semnificativ amprenta de carbon.

Acordul va deschide calea pentru tranziția la transportul cu emisii zero și va ajuta UE să își atingă obiectivul de a reduce emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030.

Principalele obiective ale regulamentului privind infrastructura combustibililor alternativi sunt următoarele:

  • să asigure existența unei rețele de infrastructură suficientă pentru realimentarea sau încărcarea vehiculelor rutiere sau a navelor cu combustibili alternativi;
  • să ofere alternative astfel încât aeronavele și navele staționate să nu fie nevoite să-și mențină motoarele în funcțiune;
  • să asigure interoperabilitatea la nivelul UE și să garanteze că infrastructura este ușor de utilizat.

Astfel, preocupările consumatorilor cu privire la dificultatea încărcării sau realimentării unei mașini vor fi minimizate de condiția obligatorie a regulamentului de a pune la dispoziție o cantitate minimă de infrastructură în aceste scopuri în toate statele membre UE.

De asemenea, Noul Regulament pentru implementarea infrastructurii de combustibili alternativi (AFIR) le va permite cetățenilor UE să își alimenteze sau să își încarce vehiculele cu o transparență completă a prețurilor, alternative pentru plăți minime standard și informații consecvente.

AFIR va stabili obiective obligatorii pentru furnizarea de energie electrică și în porturile maritime, căile navigabile interioare, pentru aeronavele staționate și pentru infrastructura de reîncărcare electrică și de alimentare cu hidrogen a sectorului rutier.

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *