Șoferii de autobuz din Marea Britanie se revoltă

În Southport, un vechi oraș balnear din nord-vestul Angliei, șoferii de autobuz s-au adunat sub o stație de autobuz. Stăteau în picioare și discutau, unul se juca cu un cub Rubik, iar câțiva țineau în mână steaguri roșii, acum trei săptămâni de când se află într-o confruntare acerbă cu operatorul de autobuze Arriva North West.

Revoltă în rândul șoferilor de autobuz din Marea Britanie

Dintr-o dată, o motocicletă s-a oprit brusc în fața lor. „Vă dați seama că și eu am salariul minim?”, a strigat șoferul cu cască. „Eu sunt cel care plătește pentru toate astea”. În ceea ce-i privește pe șoferii de autobuz, după ani de creșteri salariale minime care nu au reușit să țină pasul cu inflația, care acum se îndreaptă în galop spre 13% la începutul anului 2023, mulți au fost nevoiți să apeleze la ajutoare de stat pentru a se menține pe linia de plutire.

În timpul pandemiei de coronavirus, compania și-a arătat recunoștința oferindu-le șoferilor de autobuz o cutie de ciocolată. În această perioadă de incertitudine, după ce și-au riscat sănătatea pentru a juca un rol de primă linie în transportarea personalului medical către spitale atunci când COVID-19 făcea ravagii, șoferii cu zeci de ani de serviciu au simțit că li s-a tras preșul de sub picioare.

Potrivit lucrătorilor, nu au existat prea multe consultări sau sfaturi. Soluțiile care au fost prezentate în cele din urmă i-au lăsat pe lucrători cu sentimentul că au fost înșelați. În acest context, cadoul necugetat al ciocolatei, care era o marcă numită Heroes, a fost usturător.

„A fost ieftin și condescendent”, a declarat John Larkin, în vârstă de 26 de ani. „Acum muncitorii caută să își mărească salariile, nu mai sunt „eroi”. Suntem văzuți ca niște sindicaliști militanți, lipsiți de muncă și fără vlagă”.

Șoferii cer o creștere salarială de 11,1%, ceea ce ar duce la o rată orară de 15 lire (18 dolari). În ultima rundă de negocieri dinaintea grevei, Arriva oferise o creștere de 3 la sută sau 6 la sută însoțită de reduceri ale salariilor de boală și ale tarifelor pentru orele suplimentare de weekend. Muncitorii au refuzat oferta, spunând că firma dădea cu o mână și lua cu cealaltă.

Ian Wilson, în vârstă de 64 de ani, care lucrează la Arriva de 35 de ani, spune că vrea să se asigure că tinerii care intră în industrie primesc o ofertă corectă. „Înainte era un salariu decent pentru a trăi”, spune el. „Este vorba despre tratarea corectă a angajaților. Noi nu am fost tratați corect”.

În timpul grevei, șoferii primesc fonduri de la sindicatul lor, dar mulți dintre ei iau împrumuturi sau își epuizează cărțile de credit pentru a ajunge la sfârșit de lună.

Autor: Anca Stratulat

FOTO: Al Jazeera

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *