România va cere despăgubiri pentru neaderarea la Schengen. Gindeanu: Impactul este de 2% din PIB

România are pierderi uriașe, din cauză nu a fost acceptată în Schengen, autoritățile pregătindu-se acum să ceară despăgubiri de la Comsia Europeană pentru transportatorii români care tranzitează spațiul comunitar.

Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a menţionat că a avut, în urmă cu câteva zile, o discuție pe această temă cu comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

„Am cerut colegilor mei şi, până mâine la prânz (n.r. – până astăzi) să îmi prezinte o situaţie şi voi cere şi aceste sume sau statul român cred că ar fi bine să le ceară legate de costurile pe care le-au avut transportatorii, pentru că nu am intrat în Schengen”.

Potrivit ministrului, vor exista discuții cu operatorii de transport și, pe baza informațiilor furnizate de aceștia, se va calcula cu exactitate care au fost pierderile României, din cauza faptului că nu a fost primită în Schengen.

„O să o calculeze colegii mei, discutând foarte mult cu operatorii. Le-am cerut de la jumătatea săptămânii care se încheie astăzi, iar mâine la prânz îmi vor prezenta, din punctul de vedere al operatorilor de transport, pentru că îmi este greu să fac calculele pe ce înseamnă taxe, e treaba Vămii, orele pierdute în Vămi”, a precizat Grindeanu.

Întrebat dacă au înţeles cei de la Comisia Europeană problematica Schengen, ministrul Transporturilor a răspuns: „Discuţiile le-a avut primul-ministru şi ni le-a transmis nouă mai departe, da. Impactul pe neintrarea noastră în Schengen este la 2% din PIB”, este o prină estimare a autorităților române.

România intenţionează să ceară despăgubiri şi pentru faptul că reţeaua de drumuri a fost degradată de TIR-urile venite din Ucraina, ceea ce a necesitat să intervină pentru reparații, cu fonduri de la bugetul de stat.

”Dacă mergeţi acum pe DN2 spre Suceava, Siret, pe lângă Bacău, Focşani, o să vedeţi că e TIR lângă TIR, de Ucraina, ceea a dus totuşi la o degradare a acestei reţele. Per total, am trimis aceste cereri, nu doar pe rutier, ci şi pe CFR și pe naval – două miliarde de euro”, a declarat Sorin Grindeanu.

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *