România și alte șapte țări din UE se opun trecerii rapide la mașini electrice

Miniştrii Transporturilor din Cehia, Germania, Italia, Polonia, Portugalia, România, Ungaria şi Slovacia au discutat luni schimbările propuse la normele de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, pe fondul unei dispute cu privire la strategia blocului comunitar de tranziţie la vehiculele electrice, transmite Reuters, potrivit Digi24.

Normele propuse Euro 7 vor înăspri limitele privind poluanţii care afectează sănătatea, inclusiv oxizii de azot. UE susţine că beneficiile asupra sănătăţii vor depăşi cu mult costurile. Dar ţările, inclusiv România, se opun acestor reglementări, susţinând că sunt o povară pentru industria auto. Majoritatea au sectoare auto puternice, notează Agerpres.

 Un oficial UE a declarat că miniştrii au discutat despre termenele limită „nerealiste” ale reglementării. „În privinţa normelor Euro 7, facem eforturi pentru ca să poată fi realizate acele condiţii care sunt într-adevăr realiste”, a declarat luni ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka, după reuniunea de la Strasbourg.

Ţările UE au rezerve în privinţa perioadei scurte pentru adoptarea normelor, care ar urma să se aplice de la mijlocul lui 2025 pentru maşini. Statele au propus o perioadă de patru ani pentru intrarea în vigoare a normelor, alături de unele modificări tehnice, pentru ca industria auto să aibă mai mult timp să se pregătească şi să îmbunătăţească măsurile tehnologice, a informat Cehia.

De asemenea, statele au discutat despre termenul limită din 2035 pentru retragerea maşinilor care degajă dioxid de carbon, reglementări care vor face imposibilă vânzarea de maşini noi cu motoare pe combustie, după 2035.

Principala politică a blocului comunitar destinată să accelereze tranziţia Europei la vehiculele electrice a fost pusă deja pe pauză, după ce Germania şi-a exprimat, în ultimul moment, opoziţia faţă de această iniţiativă.

Directorul general al Porsche, Oliver Blume, a declarat luni că, în opinia sa, Berlinul „are o poziţie adecvată”, încercând să se asigure că pot fi utilizaţi combustibilii sintetici la noile maşini cu motoare pe combustie, după 2035.

În 2022, Comisia Europeană şi-a prezentat propunerile cu privire la noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, care ar urma să intre în vigoare începând din 2025.

Facebook

Comentarii

44 de răspunsuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *