Jurnaliștii site-ului de investigații Snoop au analizat costurile pe care le implică campania pentru promovarea cărții liderului PNL, Nicolae Ciucă – „Un ostaș în slujba țării”. În replică, Rareș Bogdan explică: e cartea care, după mult timp, îi va readuce pe români la lectură.
Potrivit investigației, volumul – care urmează să fie lansat în curând – ar fi generat până acum, timp de trei luni, costuri de 2 milioane de euro, bani decontați de PNL din subvențiile primite de la bugetul public.
Cartea este promovată pe 400 de panouri publicitare, care sunt prezente în Capitală și în orașele din țară. Campania de marketing costă 510.000 de euro în fiecare lună, urmând să continue până în noiembrie – decembrie, când va avea loc scrutinul prezidențial, Nicolae Ciucă fiind candidatul PNL pentru Cotroceni.
Întrebat dacă PNL poate să cheltuie din banii de la buget pentru promovarea cărții unei persoane private, fie și președinte de partid, Rareș Bogdan a răspuns că este vorba despre o carte care, după mult timp, îi va readuce pe români la lectură:
„Faptul că vorbim despre o carte pe mine mă bucură. După mult timp, de la «Cățeluș cu părul creț» și «Capra cu trei iezi», de la «Aventurile lui Huckleberry Finn» și «Tom Sawyer», unii vor mai ține, în sfârșit, mâna pe o carte”.
Prim-vicepreședintele PNL Rareș Bogdan a mai spus că nu se așteaptă ca românii să citească marile opere, dar măcar să citească. „Nu le cer să citească nici Goethe, nici Dante Alighieri, nici Cărtărescu, nici Bergler, nici «Istoria Religiilor» a lui Eliade, nici Giovanni Sartori”, a comentat acesta.
Referindu-se la cartea lui Nicolae Ciucă, Rareș Bogdan a spus că „o să fie o carte cel puțin la fel de bună ca a lui Klaus Iohannis, dacă nu mai bună”.
„Paginile acestei cărți sunt despre mine. Sunt gândurile mele despre ce a însemnat tranziția de la om de armată la om politic”, a scris Nicolae Ciucă despre cartea „Un ostaș în slujba țării”, care inițial ar trebuit să o lanseze în luna iunie.