Doar 11% dintre copiii din România înțeleg ceea ce citesc

În intervalul 1 Ianuarie 2021 – Aprilie 2022, Platforma Digitală pentru Îmbunătățirea Performanței Școlare, Brio a evaluat 31.590 de elevi din clasele I-VIII pentru a vedea nivelul de literație al elevilor români.

Rezultatele sunt publicate sub forma unui indice de alfabetizare, care variază de la 0 (extrem de slab) la 100 (foarte competent). Rezultatul final reprezintă nivelul general de competență de alfabetizare al elevului și capacitatea acestuia de a înțelege materialul de examen.

  • nivelul Nefuncțional reprezintă scorurile cuprinse între 0 – 20
  • nivelul Minim funcțional reprezintă scorurile cuprinse între 21 – 50
  • nivelul Funcțional reprezintă scorurile cuprinse între 51 – 100

Conform celor de la Brio, 42% dintre elevii români sunt considerați „nefuncţionali”, iar 47% au fost încadraţi în zona „minim funcţionali” atunci când vine vorba de înţelegerea unui text citit. Acest lucru înseamnă că aceștia nu pot interpreta informațiile date și nu pot formula idei proprii.

Restul de 11% sunt singurii din zona „funcțională”.

Concluzia medie a rezultatelor este că elevii români au probleme de raționament, interpretare și analiză, dar sunt capabili să recunoască personaje și aspecte legate de context, să găsească informații și să înțeleagă cum sunt structurate textele simple.

Raportul integral poate fi consultat aici: https://cdn.edupedu.ro/wp-content/uploads/2022/05/Raport-literatie-2022.pdf

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *