Norvegia amendează Facebook

Lupta dintre giganții tehnologici și agențiile de supraveghere a confidențialității datelor a luat o nouă întorsătură, deoarece autoritatea norvegiană pentru protecția datelor, Datatilsynet, a aplicat o amendă semnificativă companiei Meta, pentru încălcări ale confidențialității. Nu este pentru prima dată când Meta, cunoscută anterior ca Facebook, s-a confruntat cu astfel de sancțiuni.

Pe 17 iulie, Datatilsynet i-a oferit companiei un ultimatum: fie abordează încălcările de confidențialitate identificate de autoritățile de reglementare, fie se va confrunta cu amenzi usturătoare. Potrivit autorității de reglementare, aceste măsuri sunt necesare din cauza practicii Meta de a colecta date despre utilizatori, inclusiv locația acestora, pentru a permite publicitate direcționată – denumită în mod obișnuit publicitate comportamentală.

Până pe 4 august, Meta trebuia să demonstreze că au fost luate măsuri corective pentru a rezolva aceste încălcări. Cu toate acestea, odată cu trecerea termenului limită și fără prea multe modificări din partea companiei, Datatilsynet și-a pus în aplicare sancțiunile.

Amenda și durata acesteia

Începând cu 14 august, Meta Platforms va suporta o amendă zilnică de 1 milion de coroane (aproximativ 88 de mii de euro), pentru încălcările sale de confidențialitate. Amenda va continua până pe 3 noiembrie. Cu toate acestea, autoritatea de reglementare are puterea de a prelungi această perioadă sau ar putea-o transforma într-o amendă permanentă, solicitând aprobarea Comitetului European pentru Protecția Datelor. Deși Norvegia nu este un stat membru al Uniunii Europene, aceasta face parte din piața unică europeană, ceea ce înseamnă adesea că se aliniază la reglementările UE. O astfel de mișcare ar putea extinde implicațiile deciziei de a cuprinde întreaga regiune europeană.

Răspunsul companiei Meta

Ca răspuns la sancțiunile impuse, Meta Platforms și-a anunțat intenția de a solicita consimțământul utilizatorilor în Uniunea Europeană înainte de a permite companiilor să impună publicitatea comportamentală pe platformele sale, inclusiv Facebook și Instagram. Deși acest pas a fost recunoscut ca un pas înainte în respectarea cerințelor de reglementare, Datatilsynet susține că nu este suficient. Autoritatea de protecție a datelor a susținut că Meta trebuie să oprească imediat prelucrarea datelor cu caracter personal până când mecanismul de consimțământ este pe deplin operațional.

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *