Meta: Modificări majore ale strategiilor de publicitate în UE

Wall Street Journal a informat joi că Meta le va permite clienților săi europeni să aleagă să renunțe la reclamele personalizate de pe platformele sale în favoarea unor categorii mai incluzive, care iau în calcul criterii precum vârsta și locația geografică, prin completarea unui formular online.

Schimbarea semnificativă ar avea loc ca răspuns la hotărârea Comisarului Irlandez pentru Protecția Datelor, care a emis în ianuarie o amendă pentru Facebook și Instagram, în valoare de 210 de milioane de euro, respectiv, 180 de milioane de euro, pentru încălcarea legislației UE privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

Autoritățile irlandeze au invalidat justificarea legală anterioară a companiei de tehnologie pentru prelucrarea datelor în scopuri publicitare, care se baza pe modelul unui contract, în care consumatorii își ofereau consimțământul prin utilizarea serviciului.

Compania are timp până în aprilie pentru a veni cu o nouă strategie.

Într-o postare pe blog publicată joi, Meta a declarat că, pentru a se conforma hotărârii, din 5 aprilie va implementa un temei juridic de „interes legitim” pentru publicitate, o altă condiție a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) în baza căreia organizațiile pot prelucra date cu caracter personal.

De asemenea, Financial Times relatează că Meta se gândește și la interzicerea publicității politice în Europa din cauza preocupărilor legate de conformitatea platformelor cu regulamentul propus de Bruxelles privind publicitatea politică, care le-ar impune cerințe mai stricte, în special în ceea ce privește transparența sponsorilor.

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *