Comisia Europeană a anunţat, astăzi, că are suficient sprijin din partea membrilor UE pentru a impune tarife de până la 45% la importurile de vehicule electrice din China, dar va continua să negocieze cu Beijingul acest dosar comercial sensibil, relatează Reuters și Agerpres.
După o anchetă antisubvenţii care a durat un an, Comisia Europeană, care supervizează politica blocului european în materie de comerţ, a propus taxarea suplimentară a vehiculelor electrice construite în China în următorii cinci ani, pentru a contracara subvenţiile chineze pe care le consideră o practică neechitabilă a statului chinez faţă de producătorii din Europa.
La votul crucial de astăzi, zece state membre UE au susţinut tarifele, cinci au votat împotrivă, iar 12 s-au abţinut, au declarat surse din UE. Ar fi fost nevoie de opoziţia unei majorităţi calificate de 15 membri ai UE, reprezentând 65% din populaţia UE, pentru a bloca propunerea.
Franţa, Italia şi Polonia intenţionau ieri să voteze în favoarea ei, în timp ce, principalul producător auto din Europa, Germania, a votat împotriva propunerii de supraimpozitare, au declarat surse Reuters.
Executivul UE a declarat că este dispus să continue să negocieze cu China o alternativă la tarifele vamale şi ar putea reexamina un angajament de preţ.
Potrivit presei chineze de stat, China a cerut astăzi Uniunii Europene să amâne punerea în aplicare a tarifelor asupra vehiculelor electrice fabricate în China şi să evite escaladarea fricţiunilor comerciale.










