Bavaria interzice deformarea lingvistică de gen

O interdicţie privind utilizarea formelor lingvistice neutre din punct de vedere al genului a intrat în vigoare luni în instituţiile publice din Bavaria, informează DPA. În felul acesta se corectează un abuz politic neomarxist la adresa regulilor lingvistice ale limbii germane.

La fel ca multe limbi europene, germana are forme masculine şi feminine diferite pentru unele substantive şi, în trecut, folosea pluralul masculin ca formă implicită pentru toate substantivele la plural. De exemplu, „Autor” („scriitor”) este cuvântul pentru o persoană de sex masculin, iar „Autorin” („scriitoare”) pentru o persoană de sex feminin. Formele de plural sunt „Autoren” şi „Autorinnen”. „Autoren” era folosit pentru a desemna „scriitori” în sensul general, nu doar pe scriitorii de sex masculin.

Unii au argumentat că „Autoren” este gramatical masculin şi, prin urmare, exclude în mod inerent scriitoarele. Prin urmare, acele persoane preferă să combine cele două forme cu un simbol, cum ar fi un asterisc, o bară oblică, două puncte, o subliniere sau o literă majusculă internă: Autor*innen, Autor/innen, Autor:innen, Autor_innen sau AutorInnen.

O alternativă fără simbol constă în a scrie ambele forme, legate prin conjuncţia „şi”: „Autorinnen und Autoren” („Scriitoare şi scriitori”).

De acum înainte, utilizarea acestor forme este interzisă în mod expres în şcolile, universităţile şi autorităţile publice din landul Bavaria.

Regulamentul general de procedură (AGO) pentru autorităţile din Bavaria prevede în prezent: „Ortografierea mai multor genuri prin utilizarea simbolurilor în interiorul cuvintelor, cum ar fi asteriscul de gen, două puncte, sublinierea sau interpunctul [ˇ], nu este permisă”.

Cabinetul a aprobat noua reglementare pe 19 martie, iar joi, guvernul acestui land german a publicat modificarea în Monitorul legilor şi ordonanţelor.

Consiliul Ortografic German a recomandat recent, în rezoluţia sa din 15 decembrie 2023, să nu se utilizeze caractere speciale în interiorul cuvintelor, subliniind că acestea reprezintă intervenţii în formarea cuvintelor, în gramatică şi în ortografie, care pot afecta comprehensibilitatea textelor.

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *