Industria aviatică rusă renunță la Boeing și Airbus

Industria aviației din Rusia își propune să zboare fără ajutorul Occidentului, folosind piese construite local pentru a produce 1.000 de avioane de linie până în 2030.

Potrivit Rostec țara își dorește acest lucru deoarece aeronavele străine, în principal Boeing și Airbus, sunt folosite pentru 95% din traficul de pasageri.

Acest procentaj uriaș, corelat cu sancțiunile occidentale înseamnă că nu există piese de schimb și nicio altă perspectivă decât cea a unei producții locale. Reuters a raportat în august că o bună parte din companiile aeriene ruse, inclusiv Aeroflot, o companie controlată de stat, au demontat mai multe aeronave vechi pentru a asigura piesele de schimb pe care Rusia nu le mai poate cumpăra acum din străinătate.

Remarcile venite din partea Rostec, o vastă corporație de stat condusă de un aliat apropiat al președintelui Vladimir Putin, care include singurul producător rus de avioane civile, sunt cel mai puternic indiciu de până acum că sectorul aviatic al țării vede confruntarea cu Occidentul ca pe o luptă pe termen lung.

„Avioanele străine nu vor mai face parte din această flotă”, a declarat Rostec, întrebat fiind de Reuters despre planurile sale și situația din industria aviației din Rusia.

„Acest proces va fi ireversibil, iar avioanele Boeing și Airbus nu vor mai fi niciodată livrate în Rusia”, se arată în comunicat.

O sarcină extrem de greu de îndeplinit

Companiile aeriene ruse, inclusiv Aeroflot, s-au bucurat de avioanele Boeing și Airbus în timp ce încercau să-și reconstruiască flotele după haosul din anii 1990, iar crearea unei alternative interne competitive va fi extrem de dificilă.

Ținta de a construi 1.000 de avioane până în 2030 este „practic imposibilă”, a declarat analistul aerospațial Richard Aboulafia, directorul general al AeroDynamic Advisory din SUA.

„Chiar și atunci când puteau importa semiconductori și alte componente vitale din Occident, le era foarte greu să producă mai mult de o mână de avioane”, a spus acesta.

În comparație cu noul obiectiv stabilit pe o perioadă de șapte ani, Rusia și restul Uniunii Sovietice au construit în total doar aproximativ 2.000 de avioane comerciale mari din anii 1990, a adăugat el.

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *