Industria auto europeană cere sprijin pentru electrificare și evitarea amenzilor de CO2

Liderii marilor producători auto europeni s-au reunit joi, la invitația Comisiei Europene, pentru a discuta despre viitorul industriei, aflată sub presiunea tranziției către vehicule electrice (EV) și a concurenței din China și SUA. Întâlnirea, denumită „dialog strategic”, a reunit 22 de actori importanți, inclusiv șefii BMW, Mercedes-Benz, Renault, Robert Bosch și Forvia.

Industria auto europeană, care contribuie cu 7% la economia UE și angajează peste 13 milioane de oameni, s-a confruntat anul trecut cu închideri de fabrici și concedieri masive, inclusiv pierderea a 54.000 de locuri de muncă în rândul furnizorilor. În acest context, companiile auto cer Bruxelles-ului să renunțe la posibilele amenzi pentru producătorii ale căror flote nu respectă obiectivele privind emisiile de CO2 din acest an.

Șeful Renault, Luca de Meo, a estimat că sancțiunile ar putea ajunge la 15 miliarde de euro pentru industria europeană. Oprirea bruscă a subvențiilor pentru vehiculele electrice în Germania a dus la o scădere a cotei de piață a acestora în UE, ajungând la 13,6% în 2023.

Producătorii europeni sunt nevoiți să aleagă între reducerea producției de vehicule pe combustie internă sau achiziționarea de credite de CO2 de la Tesla și rivalii chinezi. Liderii industriei auto din Germania, Italia și Cehia au cerut Bruxelles-ului o relaxare a normelor sau un calcul al amenzilor pe o perioadă mai lungă.

Deși oficialii Comisiei Europene au indicat o anumită flexibilitate, nu au oferit angajamente ferme. Forvia, unul dintre cei mai mari furnizori auto din Europa, a salutat atenția acordată de Comisie industriei, considerând întâlnirea un „prim pas bun”, dar așteaptă măsuri concrete pentru sprijinirea sectorului.

Facebook

Comentarii