Google va difuza reclame care să-i educe pe utilizatori cu privire la știrile false

Google plănuiește să afișeze reclame care să educe cu privire la tehnicile de dezinformare, în urma unui experiment de succes realizat de Universitatea Cambridge. Google Jigsaw, care abordează pericolele legate de securitatea online, va difuza reclame pe YouTube, TikTok, Twitter și Facebook.

Cercetătorii au constatat că videoclipurile au îmbunătățit capacitatea oamenilor de a recunoaște conținutul manipulator. Acestea vor fi difuzate în Slovacia, Republica Cehă și Polonia pentru a combate știrile false despre refugiații ucraineni.

Google a declarat că descoperirile „interesante” au arătat modul în care rețelele sociale pot preîntâmpina în mod activ răspândirea dezinformării. Cercetarea s-a bazat pe un domeniu de studiu în curs de dezvoltare numit „prebunking”, care investighează modul în care dezinformarea poate fi dezmințită arătând oamenilor cum funcționează – înainte ca aceștia să fie expuși la ea.

În cadrul experimentului, reclamele au fost prezentate la 5,4 milioane de persoane, dintre care 22.000 au fost chestionate ulterior. După ce au vizionat videoclipurile explicative, cercetătorii au constatat:

  • o îmbunătățire a capacității respondenților de a detecta tehnicile de dezinformare
  • o capacitate sporită de a discerne conținutul demn de încredere de cel nedemn de încredere
  • o capacitate îmbunătățită de a decide dacă să partajeze sau nu conținutul

Cercetarea a fost realizată în colaborare cu Google, care deține YouTube, și va fi publicată în revista Science Advances. Beth Goldberg, șefa departamentului de cercetare și dezvoltare pentru Google Jigsaw, a calificat descoperirile drept „interesante”.

„Ele demonstrează că putem extinde prebunkingul la scară largă, folosind reclamele ca vehicul”, a spus ea.

Jon Roozenbeek, autorul principal al lucrării, a declarat pentru BBC că cercetarea se referă la „reducerea probabilității ca cineva să fie convins de dezinformări”.

„Evident, nu poți prezice fiecare exemplu de dezinformare care va deveni viral”, a spus el. „Dar ceea ce poți face este să găsești modele și tropi comuni.

Oamenii de știință au testat inițial videoclipurile cu membri ai publicului în condiții controlate în laborator, înainte de a le prezenta milioanelor de utilizatori de pe YouTube, ca parte a unui studiu de teren mai amplu. Campania de combatere a dezinformării și campania de pre-bunking a fost derulată pe YouTube „așa cum ar arăta în lumea reală”, a declarat dl Roozenbeek.

Autor: Anca Stratulat

Facebook

Comentarii

Un răspuns

  1. Wow, amazing weblog format! How lengthy have you ever
    been running a blog for? you make running a blog look
    easy. The entire glance of your web site is great, as well as the content material!
    You can see similar here najlepszy sklep

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *