Germania respinge planul UE care interzice vânzarea de mașini pe bază de combustibili fosili, din 2035

                Ministrul de Finanțe al Germaniei, Christian Lindner a declarat marți în cadrul unei conferințe de presă că guvernul federal va respinge planurile UE ce vor impune interzicerea vânzărilor de mașini noi pe benzină sau diesel din 2035.             

                Uniunea Europeană dorește ca producătorii auto să reducă emisiile de carbon ale autovehiculelor cu 100% față de nivelul din 2021, o doleanță care ar face imposibilă vânzarea de vehicule noi pe benzină sau diesel din 2035. Măsura ar forța industria auto germană să-și accelereze planurile de electrificare, decizie ce îi îngrijorează pe lobbyiști care avertizează Uniunea că această decizie ar putea duce la pierderea a sute de mii de locuri de muncă în sector.

                Interzicerea vânzării de mașini noi cu motoare cu ardere din 2035 în Europa va fi clar o „decizie greșită”- a declarat ministrul german. Potrivit acestuia, măsura ar fi una inutilă deoarece producătorii din alte țări ale lumii ar umple rapid golul creat pe piața europeană. Astfel lupta Uniunii împotriva schimbărilor climatice prin stimularea dezvoltării vehiculelor electrice ar fi rapid anulată de piața globală.

                Și grupul de lobby al industriei auto din Germania, VDA, a criticat votul, spunând că Uniunea a omis să ia în considerare un lucru extrem de important, anume, lipsa infrastructurii de încărcare pentru mașini electrice din Europa.  „În multe părți ale Europei nu există o infrastructură de încărcare care ar putea face față unui număr din ce în ce mai mare de mașini electrice”.

                Prin urmare, „este pur și simplu mult prea devreme pentru o astfel de țintă care va genera creșteri exponențiale ale costurilor pentru consumatori.”

                Și ADAC, cea mai mare asociație auto din Europa, a avertizat că „atingerea acestor obiective ambițioase nu va fi posibilă doar cu ajutorul mașinilor electrice”, adăugând că „ar fi fost necesar să se ia în considerare și o perspectiva unor motoare cu ardere care sunt alimentate într-un mod neutru din punct de vedere climatic”.

Anamaria Kopornyai-Toth

Facebook

Comentarii