Facebook stopează ”cea mai mare operaţiune rusă” de dezinformare, de la începutul războiului

Meta, compania-mamă a Facebook, a desfiinţat două reţele de conturi din China şi Rusia, care încercau să influenţeze tendințele politice din SUA şi Europa.

Campania de influenţă din Rusia a vizat în principal Germania, dar şi Franţa, Italia, Ucraina şi Marea Britanie. Meta a numit operaţiunea ”cea mai mare şi mai complexă operaţiune de origine rusă pe care am întrerupt-o de la începutul războiului din Ucraina. A prezentat o combinaţie neobişnuită de sofisticare şi forţă brută. Site-urile web falsificate şi utilizarea multor limbi au cerut investiţii atât tehnice, cât şi lingvistice. Amplificarea pe reţelele sociale, pe de altă parte, s-a bazat în primul rând pe reclame brute şi conturi false”, transmite News.ro.

Începând din luna mai, o reţea de peste 60 de site-uri web care uzurpa identitatea unor organizaţii de ştiri legitime din Europa a postat articole criticând Ucraina şi argumentând împotriva sancţiunilor occidentale împotriva Rusiei. Între site-urile clonate s-au aflat cele ale Der Spiegel, The Guardian, Bild și ANSA, precizează Euronews.

Grupul promova articolele şi meme-urile originale şi videoclipurile YouTube pe platforme, inclusiv Facebook, Instagram, Telegram, Twitter şi Change.org.

Rețeaua de peste 2.000 de conturi și pagini Facebook a răspândit narațiuni pro-Kremlin în Franța, Germania, Italia, Ucraina și Marea Britanie.

Potrivit CNN, rețeaua de dezinformare a cheltuit mai mult de 100.000 de dolari pentru reclame pe Facebook și Instagram.

Meta a mai arătat că grupul a creat noi site-uri web chiar dacă i-a blocat domeniile originale pe parcursul investigaţiei. Paginile operau în mai multe limbi diferite, iar postările lor au fost ocazional amplificate de paginile de Facebook ale ambasadei Ruse din Europa şi Asia.

SUA și Cehia, în vizorul Chinei

Separat, Meta a spus că a eliminat ”o reţea mică” creată în China, care viza SUA, Republica Cehă şi un public vorbitor de limbă chineză şi franceză din alte locuri. Campania ”a inclus patru eforturi în mare măsură separate şi de scurtă durată, fiecare concentrată pe un anumit public, în momente diferite între toamna lui 2021 şi mijlocul lui septembrie 2022”.

blank

În SUA, operaţiunea din China ”a vizat oameni de ambele părţi ale spectrului politic” şi a fost prima reţea chineză concentrată pe politica internă a SUA pe care a perturbat-o înaintea alegerilor intermediare din 2022.

În trecut, a spus compania, campaniile de influenţă chineză pe care le-a întrerupt se concentrau de obicei pe criticarea Statelor Unite către publicul din alte ţări.

Campania din Republica Cehă a impulsionat naraţiunile antiguvernamentale vizând sprijinul statului pentru Ucraina, informează compania Meta.

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *