Directorul TikTok, convocat la Parlamentul European pentru rolul platformei în alegerile din România

Valérie Hayer, şefa grupului liberal Renew Europe, a cerut, ieri, ca directorul platformei TikTok să vină și să dea explicații în Parlamentul European despre modul cum a influențat algoritmii platformei de socializare alegerile din România, manipulând opinia publică spre un candidat cu simpatii legionare și admirator deschis a lui Vladimir Putin.

„Facem apel la CEO-ul TikTok să vină să vorbească în această cameră şi să se asigure că platforma sa nu a condus la nicio încălcare a DSA”, a declarat marţi Valérie Hayer, şefa grupului liberal Renew Europe, referindu-se la Digital Services Act, regulamentul european pentru conţinutul online.

„România este un semnal de alarmă: radicalizarea şi dezinformarea se pot întâmpla peste tot în Europa, cu consecinţe dăunătoare”, a adăugat Hayer, care este o aliată a preşedintelui francez, Emmanuel Macron.

Premierul român Marcel Ciolacu a declarat marţi că trebuie verificată finanţarea campaniei lui Georgescu pe TikTok. „Este un sistem, nu ştiu cât de legal este, am înţeles cum a fost folosit sistemul. Sursa de finanţare, în opinia mea, trebuie urmărită, follow the money”, a spus Ciolacu, care a vorbit și despre o posibilă influență externă a campaniei lui Călin Georgescu.

TikTok se apară și spune că candidații și-au făcut campanie și pe alte platforme digitale. „Aceste rapoarte extrem de speculative cu privire la alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare, deoarece majoritatea candidaţilor au stabilit o prezenţă TikTok, iar câştigătorii şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale în afară de a noastră”, a declarat purtătorul de cuvânt al TikTok, Paolo Ganino.

Analiștii politici, care încearcă să-și explice ascensiunea unui astfel de candidat – fără bani declarați de campanie, fără sediu și chiar fără o echipă de campanie – de la 3% la 22%, câștigător al primul tur în numai câteva săptămâni, numai printr-o campanie pe TikTok.

Se vorbește că o astfel de campanie ar antrena, de fapt, sume mari, care au fost evaluate de specialiști la suma de 2 milioane de euro, bani pe care nici un partid mainstream nu i-a investit în vreo campanie de până acum.

Facebook

Comentarii

Un răspuns

  1. Helloo there! Do you uuse Twitter? I’d like too follow
    youu if that would bbe okay. I’m definitely enjoying your bloog aand look forward tto nnew updates.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *