Directorul TikTok, convocat la Parlamentul European pentru rolul platformei în alegerile din România

Valérie Hayer, şefa grupului liberal Renew Europe, a cerut, ieri, ca directorul platformei TikTok să vină și să dea explicații în Parlamentul European despre modul cum a influențat algoritmii platformei de socializare alegerile din România, manipulând opinia publică spre un candidat cu simpatii legionare și admirator deschis a lui Vladimir Putin.

„Facem apel la CEO-ul TikTok să vină să vorbească în această cameră şi să se asigure că platforma sa nu a condus la nicio încălcare a DSA”, a declarat marţi Valérie Hayer, şefa grupului liberal Renew Europe, referindu-se la Digital Services Act, regulamentul european pentru conţinutul online.

„România este un semnal de alarmă: radicalizarea şi dezinformarea se pot întâmpla peste tot în Europa, cu consecinţe dăunătoare”, a adăugat Hayer, care este o aliată a preşedintelui francez, Emmanuel Macron.

Premierul român Marcel Ciolacu a declarat marţi că trebuie verificată finanţarea campaniei lui Georgescu pe TikTok. „Este un sistem, nu ştiu cât de legal este, am înţeles cum a fost folosit sistemul. Sursa de finanţare, în opinia mea, trebuie urmărită, follow the money”, a spus Ciolacu, care a vorbit și despre o posibilă influență externă a campaniei lui Călin Georgescu.

TikTok se apară și spune că candidații și-au făcut campanie și pe alte platforme digitale. „Aceste rapoarte extrem de speculative cu privire la alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare, deoarece majoritatea candidaţilor au stabilit o prezenţă TikTok, iar câştigătorii şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale în afară de a noastră”, a declarat purtătorul de cuvânt al TikTok, Paolo Ganino.

Analiștii politici, care încearcă să-și explice ascensiunea unui astfel de candidat – fără bani declarați de campanie, fără sediu și chiar fără o echipă de campanie – de la 3% la 22%, câștigător al primul tur în numai câteva săptămâni, numai printr-o campanie pe TikTok.

Se vorbește că o astfel de campanie ar antrena, de fapt, sume mari, care au fost evaluate de specialiști la suma de 2 milioane de euro, bani pe care nici un partid mainstream nu i-a investit în vreo campanie de până acum.

Facebook

Comentarii