Companiile din China se distanțează de Taiwan pe fondul reacției lui Pelosi

De la un producător chinez de sos de soia până la un manager de active axat pe Asia, companiile din China se grăbesc să se distanțeze de tensiunile geopolitice legate de Taiwan, în urma vizitei de săptămâna trecută pe insulă a unui oficial american de rang înalt.

China revendică Taiwanul autoguvernat ca teritoriu al său, iar vizita de săptămâna trecută a președintelui Camerei Reprezentanților a SUA, Nancy Pelosi, la Taipei, sfidând avertismentele Beijingului, a declanșat un val de naționalism chinez și exerciții militare uriașe. Utilizatorii chinezi de pe rețelele de socializare au criticat dur companiile și celebritățile pe care le consideră nepatriotice sau care sprijină independența Taiwanului, cum ar fi marca de dulciuri Snickers, al cărei proprietar și-a cerut scuze săptămâna trecută pentru lansarea unui produs care a fost considerat ca sugerând că Taiwanul este o țară.

Comapanii chineze se distanțează din Taiwan

Sâmbătă, Foshan Haitian Flavoring and Food Co Ltd, cel mai mare producător de sos de soia din China în funcție de vânzări, a emis scuze lungi, spunând că a concediat un angajat neidentificat care a atras atenția pe rețelele de socializare cu o postare privată care celebra vizita lui Pelosi.

„Conținutul nepotrivit publicat contravine grav culturii haitiene, nu se potrivește cu valorile haitiene și a rănit sentimentele poporului chinez, producând o influență negativă asupra societății”, a declarat compania pe contul său Weibo, promițând că își va gestiona mai bine angajații.

O altă afacere, Matthews International Capital Management, un manager de active axat pe Asia, a emis luni o clarificare după ce a fost descrisă de ziarul Ta Kung Pao din Hong Kong, susținut de Beijing, ca fiind fondată de soțul lui Pelosi, afirmând că astfel de acuzații sunt „incorecte din punct de vedere faptic”.

Într-un caz separat, producătorul taiwanez de cipuri United Microelectronics Corp (UMC), s-a distanțat de fondatorul său Robert Tsao, care săptămâna trecută s-a angajat să doneze 3 miliarde de dolari taiwanezi (100 de milioane de dolari americani) pentru a ajuta Taiwanul să își consolideze apărarea, după ce comentariile sale au fost puse la zid de utilizatorii chinezi de pe rețelele de socializare.

Autor: Anca Stratulat

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *