Comisia Europeană: Incitarea la ură – eliminată masiv de pe rețelele sociale

Sub presiunea și monitorizarea Comisiei Europene, marile rețele sociale își amplifică acțiunile de combatere a incitării la ură. Principalele direcții ale discursului ilegal menit să genereze ură vizează orientarea sexuală (33,1%) sau țin de xenofobie (15%) și de respingerea comunității rome (9,9%).

Evaluarea privind implementarea normelor Codului de conduită privind combaterea discursurilor ilegale de incitare la ură din mediul online – cod asumat de Facebook, Twitter și YouTube – arată că 90 % din conținutul semnalat a fost evaluat de către platformele online în termen de 24 de ore de la sesizare, în timp ce acest procent era de numai 40 % în 2016.

71 % din conținuturile considerate a fi discursuri ilegale de incitare la ură au fost eliminate în 2020, în timp ce acest procent era de numai 28 % în 2016.

În cazul României, rata de eliminare a crescut de la 53,3%, raportată în mai 2017, la 96,5%, fiind una din cele mai ridicate din UE.

Platformele online au răspuns la 67,1 % din notificările primite. Acest procent este mai mare decât în exercițiul de monitorizare precedent (65,4 %). Cu toate acestea, doar Facebook informează utilizatorii în mod sistematic; toate celelalte platforme trebuie să aducă îmbunătățiri.

”Rezultatele obținute în contextul punerii în aplicare a Codului de conduită în ultimii patru ani vor contribui la procesul de reflecție în curs cu privire la modul de consolidare a măsurilor menite să abordeze conținutul ilegal online în viitorul pachet legislativ privind serviciile digitale, cu privire la care Comisia a lansat recent o consultare publică. Comisia va examina modalitățile de a stimula toate platformele care au de a face cu discursuri ilegale de incitare la ură să instituie sisteme eficace de notificare și de acțiune”, informează Comisia Europeană.

EUROPOLIS

 

Facebook

Comentarii

57 de răspunsuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *