Comisia Europeană în România – Alegerea controversată a unui influencer

E „Tequila” alegerea potrivită pentru o campanie anti-fake news?

În cadrul eforturilor lăudabile ale Reprezentanței Comisiei Europene în România de a contracara fenomenul dezinformării, campania „Is this trUE?” este o încercare discutabilă de a folosi influenceri cunoscuți pentru a transmite un mesaj serios.

Printre acești influenceri se numără Bianca Adam, cunoscută sub pseudonimul Tequila, cu un trecut controversat în mediul online. Are aproape 2 milioane de abonați pe YouTube și 1 milion de urmăritori pe Instagram, dar popularitatea ei pare să fie mai mult rezultatul unor farse și momente scandaloase.

blank
blank

Campania Reprezentanței Comisiei Europene, care își propune să crească gradul de conștientizare cu privire la dezinformare, în contextul anului electoral 2024 și al tensiunilor internaționale, este o încercare de a atrage atenția publicului tânăr. Dar când Bianca Adam prezintă materiale video despre combaterea dezinformării, semnele de întrebare cu privire la lipsa unei expertize reale în combaterea dezinformării sunt inevitabile.

blank
Sursa foto: Instagram

Cu milioane de urmăritori pe rețelele de socializare, analizele de engagement arată că aceste cifre nu se traduc într-un impact semnificativ. Deocamdată. Potențial există însă.

blank
Audiența reală a contului de Instagram
Sursa: https://phlanx.com/engagement-calculator
blank
Audiența reală a contului de YouTube
Sursa: https://phlanx.com/youtube-engagement-calculator

Rămâne de văzut dacă „Is this trUE?” va câștiga pariul pe care și l-a propus: conectarea cu publicul tânăr, căruia să-i ofere în mod real soluții eficiente în lupta împotriva dezinformării.

Un public la care o voce atipică are șanse mai mari să ajungă, decât promotorii ”clasici” ai mesajului anti-fake.

Nouă ne-a atras atenția. Și vom fi cu ochii pe campanie.

Facebook

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *