Aeroporturile internaționale întâmpină probleme pe fondul aglomerației

Grămezile de bagaje de lângă centurile de bagaje din aeroporturile din Canada până în Europa determină o cerere suplimentară de personal de deservire la sol și contribuie la haosul din timpul verii, în timp ce companiile aeriene se străduiesc să readucă în țară lucrătorii pierduți în timpul COVID-19.

Probleme în aeroporturile internaționale în plin sezon estival

Personalului de deservire la sol i se oferă acum măriri de salariu, în timp ce pasagerii extenuați apelează la rețelele de socializare pentru a se plânge de bagajele lipsă. Angajările nu pot veni destul de repede, deoarece o revenire a călătoriilor și a veniturilor atât de necesare ale companiilor aeriene în această vară este îngreunată de congestie, creșterea costurilor și conflicte de muncă, după un vid pandemic de doi ani.

Air Canada (AC.TO) a declarat miercuri târziu că va reduce zborurile în iulie și august pentru a reduce fluxul de pasageri la un nivel pe care sistemul de transport aerian îl poate acomoda. Asociația Internațională a Mecanicilor și Lucrătorilor Aerospațiali (IAMAW), care reprezintă personalul de deservire la sol, inclusiv pe cel care se ocupă de bagaje și marfă, pentru Air Canada, printre alți transportatori, a declarat că unor muncitori canadieni li se oferă măriri de salariu și salarii duble pentru a lucra peste turele de opt ore, a declarat un oficial sindical.

„S-a creat un fel de război al ofertelor”, a declarat Dave Flowers, președinte național al IAMAW în Canada, specializat în transportul aerian.

Mii de bagaje pierdute

Flowers a spus că nu există o singură explicație pentru bagajele pierdute, care este mai degrabă rezultatul lipsei de personal și al întârzierilor de zbor care au creat un „efect de spirală”, ceea ce a dus la cazuri de pasageri care au așteptat până la șapte zile pentru a-și recupera bagajele. În timp ce aeroportul din Dublin a redus întârzierile de securitate la porțile de plecare, unii pasageri care sosesc se plâng de bagaje pierdute și postează online fotografii cu bagaje îngrămădite.

Un jurnalist de la Irish Independent, care a postat pe Twitter o fotografie cu bagaje, a declarat că unele genți împrăștiate pe jos aveau date de călătorie de acum câteva săptămâni și luni. Un purtător de cuvânt al Autorității aeroportuare din Dublin a declarat luni că problema este simptomatică pentru lipsa de personal care afectează întreaga industrie. Fabio Gamba, directorul Asociației Serviciilor Aeroportuare, un grup comercial pentru industria independentă de handling la sol și de manipulare a mărfurilor aeriene, a estimat că în 2019 existau aproximativ 220.000 – 240.000 de persoane în domeniul handlingului la sol în Europa.

Autor: Anca Stratulat

foto: Twitter

Facebook

Comentarii