Giorgio Armani, designerul italian emblematic care a transformat conceptul de eleganță discretă într-un imperiu al modei de miliarde de dolari, a murit joi, a confirmat casa sa de modă. Avea 91 de ani.
Armani a murit acasă, „în pace, înconjurat de cei dragi”, a declarat casa de modă. „Neobosit până la sfârșit, a muncit până în ultimele zile, dedicându-se companiei, colecțiilor și numeroaselor proiecte în desfășurare și viitoare”, a precizat casa de modă într-un comunicat.
Armani, unul dintre cele mai recunoscute nume din industria modei globale, a ratat Săptămâna Modei de la Milano din iunie 2025 pentru prima dată în timpul avanpremierelor colecției de modă masculină primăvară-vară 2026, pentru a se recupera după o afecțiune nedivulgată.
Armani a combinat flerul unui designer cu perspicacitatea în afaceri, conducând o companie care genera o cifră de afaceri anuală de aproximativ 2,3 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari).
Stilul minimalist al lui Armani, în special pentru jachete, a fost un succes instantaneu în Statele Unite la sfârșitul anilor 1970 și 1980, în special în rândul femeilor, care au găsit în estetica sa un echilibru perfect între eleganță și forță într-o lume a muncii care era pe atunci încă dominată de bărbați.
Născut pe 11 iulie 1934, în Piacenza, un orășel la sud de Milano, Armani visa să devină medic înainte ca un job part-time ca decorator de vitrine într-un magazin universal din Milano să-i deschidă ochii către lumea modei.
În 1975, Armani și partenerul său, Sergio Galeotti, și-au vândut Volkswagen-ul pentru 10.000 de dolari pentru a-și lansa propria marcă de îmbrăcăminte bărbătească prêt-à-porter. Îmbrăcămintea pentru femei a urmat un an mai târziu.
Simbolul noului său stil a fost jacheta sport fără căptușeală, lansată la sfârșitul anilor 1970 și care a devenit un succes instantaneu de la Hollywood la Wall Street. Designerul a asortat jacheta cu un tricou simplu, o piesă vestimentară pe care a numit-o „alfa și omega alfabetului modei”.
Costumul Armani a devenit curând o necesitate în garderoba bărbatului înstărit. Iar pentru femei, introducerea costumului-pantaloni în biroul directorilor a fost aproape revoluționară. Supranumit „costumul puternic”, cu jacheta sa cu umeri căptușiți și pantalonii croiți special pentru bărbați, a devenit marca distinctivă a clasei în ascensiune a femeilor de afaceri din anii 1980.
De-a lungul anilor, Armani a îndulcit aspectul cu detalii delicate, țesături luxoase și nuanțe mai strălucitoare pentru paleta sa de bază de bej și gri. Insistența sa asupra pantalonilor și jachetelor i-a determinat pe unii critici să-i eticheteze moda drept „androgină”.
La momentul morții sale, Armani își construise un imperiu în valoare de peste 10 miliarde de dolari, care, alături de îmbrăcăminte, includea accesorii, mobilier pentru casă, parfumuri, cosmetice, cărți, flori și chiar ciocolată, clasându-l în topul celor 200 de miliardari din lume, potrivit Forbes.
Designerul deținea, de asemenea, mai multe baruri, cluburi, restaurante și propria echipă de baschet, EA7 Emporio Armani Milan, mai cunoscută sub numele de Olympia Milano. Armani a deschis peste 20 de restaurante de la Milano la Tokyo din 1998 și două hoteluri, unul în Dubai în 2009 și altul în Milano, în 2010.










